Dieta keto — czego możemy się spodziewać w praktyce?

jedzenie, odżywianie, zdrowie

Dieta ketogeniczna, nazywana również ketonową lub ketogenną, polega na ograniczeniu w diecie węglowodanów. Cieszy się popularnością wśród osób ceniących zdrowy styl życia, aktywnych fizycznie, bywa traktowana jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Ciekawostką jest fakt, iż impulsem do jej stworzenia było poszukiwanie metod leczenia chorób o podłożu neurologicznym. Kiedy warto skorzystać z diety i jakich efektów można się spodziewać?

Podstawowym założeniem diety keto jest zmiana produktów, które są źródłem energii dla organizmu. Z codziennych posiłków sukcesywnie eliminuje się węglowodany, a zatem rezygnuje z produktów mącznych, takich jak kasze, makarony, ryż czy pieczywo, a także wielu owoców, słodyczy i napojów gazowanych oraz alkoholi. Osoby wprowadzające w życie dietę keto znacząco zwiększają ilość spożywanych warzyw. Specjalnie dopasowaną opcję poleca się osobom z nietolerancją glutenu lub nabiału.

Na czym polega dieta keto?

Dieta keto wprowadza organizm w stan tzw. ketozy — powoduje, że źródłem energii staje się nagromadzony tłuszcz. Aby było to możliwe, konieczne jest wyeliminowanie węglowodanów z codziennych posiłków. Keto to inaczej dieta niskowęglowodanowa lub wysokotłuszczowa. Choć głównym powodem wprowadzania zmian w sposobie odżywiania jest chęć redukcji masy ciała i modyfikacji niezdrowych nawyków, uznaje się, że dieta keto może przynieść także efekty w leczeniu schorzeń o podłożu neurologicznym.

Początki diety ketogenicznej wiążą się z poszukiwaniem skutecznych metod leczenia padaczki. Dalsze badania wykazały, że może być ona pomocna również w terapii migreny, choroby Alzheimera czy Parkinsona. Niewątpliwą zaletą wyeliminowania węglowodanów z jadłospisu jest zmniejszenie ryzyka powstawania próchnicy. Z diety keto mogą korzystać osoby aktywne fizyczne, a także wszyscy dążący do redukcji ilości spożywanych węglowodanów. Po specjalnie skomponowane posiłki mogą sięgać także weganie.

dieta ketogeniczna

Keto catering — czy warto skorzystać?

Nie wiesz jak pogodzić dzisiejsze tempo życia i nadmiar obowiązków ze zdrowym odżywianiem? Wiele osób nie ma czasu i odpowiedniej wiedzy, by komponować codzienne posiłki według określonych wymagań, z uwzględnieniem ilości kalorii. Rozwiązaniem jest dieta pudełkowa keto. To gwarancja, że każdego dnia otrzymasz komplet posiłków stworzonych zgodnie z zasadami keto, bez konieczności samodzielnego wybierania produktów i liczenia kalorii. Wszystkie owoce i warzywa używane do przygotowania dań pochodzą z pewnych źródeł, dodatkowo poddawane są ozonowaniu, co pozwala oczyścić je z zanieczyszczeń.

Czemu warto postawić na catering? Keto dieta dla wegan przyniesie pozytywne rezultaty, jeżeli będzie ułożona w odpowiedni sposób, z użyciem niskoskrobiowych warzyw, roślin bogatych w tłuszcz czy produktów określanych jako super food. Poszczególne posiłki zapakowane w pojemniki, czyli tzw. pudełka, pozwolą na zjedzenie dania o konkretnej porze i w ustalonej kolejności. To duże ułatwienie dla osób aktywnych zawodowo, spędzających sporo czasu poza domem.

Dieta keto — catering dla każdego

Wegańska dieta ketogeniczna catering jest rozwiązaniem, z którego chętnie korzysta wiele osób. Do jego głównych zalet należy zaliczyć wygodę, ale także pewność, że posiłki są prawidłowo skomponowane. Aby dieta spełniła oczekiwania, a więc wspomogła regenerację komórek, dostarczyła energii oraz uzupełniła niedobory, musi bazować na starannie dobranych produktach. Ważne jest przede wszystkim wykluczenie z posiłków żywności przetworzonej. Jedną z zasad diety keto jest np. rezygnacja z białej mąki i cukru.

Bazowanie na warzywach, pestkach, strączkach wcale nie oznacza, że dieta jest monotonna, a posiłki nieurozmaicone. Elementy pozwalające tworzyć poszczególne dania zmieniają się w zależności od pory roku, są zastępowane tymi bardziej dostępnymi. Wybierane są zaś te o najwyższej gęstości odżywczej. Dieta keto, z której korzystają także weganie, daje uczucie lekkości, a przy tym dostarcza energii do działania.

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

Zadbaj o kondycję organizmu zimą

Zadbaj o kondycję organizmu zimą

Zima jest bardzo trudnym okresem dla naszego organizmu. Czapki i szale uszkadzają troskliwie pielęgnowane włosy. Szaruga i słota za oknami sprawiają, że mamy mniej energii i z trudem wchodzimy w kolejne dni. Odczuwamy wiele drobnych dolegliwości, takich jak przeziębienia, bóle stawów czy kłopoty z zatokami. Jak można sobie pomóc w nierównej walce z siłami natury?

Strach przed dentystą – skąd to się bierze?

Strach przed dentystą – skąd to się bierze?

Teoretycznie mogłoby nam się wydawać, że strach przed dentystą to nic złego – to normalne i na pewno z wiekiem minie. Tak często podchodzą do tego rodzice, ale nie powinni jednak tak na to patrzeć. Dlaczego? Dlatego, że jeżeli dziecko w młodości faktycznie zacznie panicznie obawiać się takich wizyt to w przyszłości może również dalej unikać tego za wszelką cenę. A zdajemy sobie na pewno sprawę z tego, jakie mogą być tutaj konsekwencje – próchnica, ubytki w zębach, kamień i późniejsza konieczność poważnego leczenia stomatologicznego.

Kiedy jest za późno na leczenie ortodontyczne?

Kiedy jest za późno na leczenie ortodontyczne?

Chociaż żyjemy w czasach, gdzie ludzie mają bardzo łatwy dostęp do różnego rodzaju informacji – o wielu rzeczach dalej po prostu nie wiemy lub nawet nie próbujemy się dowiadywać. Panuje na przykład błędne przekonanie, iż ortodonta może pomóc tylko i wyłącznie osobom bardzo młodym. Myślimy sobie, że jeżeli nie założyliśmy aparatu na zęby jako dzieci lub nastolatkowie to teraz przestało być to dla nas już możliwe. Czy faktycznie tak jest? Oczywiście, że nie.