Jak wykonać badania UX? Na co zwrócić uwagę?

internet, marketing, rozwój

badania UXProjektanci UX muszą przeprowadzać badania umożliwiające lepsze rozpoznanie kluczowych cech użytkowników. Charakterystyka grupy docelowej okazuje się najczęściej krytyczna dla powodzenia większości projektów komercyjnych i wpływa na podniesienie wskaźnika konwersji sprzedaży. Czym są badania UX, w jaki sposób się je prowadzi i z czym się wiąże analiza danych? Poniżej krótki poradnik dla początkujących projektantów.

Po co prowadzi się badania UX i co można uzyskać przez zbieranie danych?

Przede wszystkim badania UX właściwie nie kończą się nigdy, tylko trwają przez cały okres trwania projektu, aż do zakończenia i wyciągnięcia wniosków. Analiza danych o zachowaniach użytkowników przekłada się na lepszą optymalizację witryny sprzedażowej, czy aplikacji multimedialnej. Z drugiej strony krytyczne dane o grupie docelowej odbijają się na profesjonalnym spełnieniu potrzeb i na przystosowaniu oferty, co naturalnie wpływa na wzrost zysków. Badania UX wymagają z reguły zastosowania wielu zróżnicowanych metod. Ankiety, wywiady pogłębione bezpośrednio w grupie docelowej, analiza konkurencji, wykonywanie testów użyteczności to tylko niektóre z najważniejszych przykładów. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie https://uxupgrade.pl/szkolenia/badania-ux

Praktyka prowadzenia badań UX

  • Zebranie reprezentatywnej grupy do analizy pozwala na skuteczne prototypowanie, tworzenie interaktywnych makiet, przygotowanie jakościowych funkcji związanych, np. z wyszukiwaniem produktów, czy usług na stronie sprzedażowej.
  • Badania można podzielić na dotyczące prawidłowego nawigowania po witrynie, czy na te związane z usuwaniem krytycznych błędów optymalizacyjnych.
  • Badania można prowadzić na podstawie wcześniej przygotowanych scenariuszy opierających się też częściowo na analizie konkurencji.
  • Warto weryfikować dane, czy zgadzają się faktycznie z rzeczywistością i umożliwiają osiągnięcie wymiernych rezultatów, pewne zafałszowanie na pewno się pojawi.

Dlaczego warto zadbać o precyzję, szczególnie przy badaniach UX?

Badania UX dotyczą często bardzo elastycznych kwestii, ciężkich do sprecyzowania. Dyskusja o oczekiwaniach grupy docelowej nie musi przełożyć się wcale na projekt strony internetowej, a wręcz przeciwnie. Wiedza pogłębia problemy optymalizacyjne. Z tego powodu precyzyjny scenariusz badań ratuje przed takimi konsekwencjami. Badania UX powinny prowadzić przede wszystkim do usunięcia barier i do poprawy konwersji, ale wymagają stałego testowania nowych funkcji. Bez testowania oraz porównywania wyników pomiędzy projektami nie ma mowy o uzyskaniu jakościowego know how.

Dlaczego charakterystyka grupy docelowej to krytyczne założenie dla sukcesu komercyjnego?

Im większa wiedza o klientach, grupie docelowej, tym lepsze przystosowanie funkcji strony internetowej, sklepu online, aplikacji multimedialnej. Użytkownicy najczęściej „wyczuwają”, czy dany projekt posiada zrozumienie potrzeb. Większość klientów często wspiera samodzielnie dobre projekty i rozpoczyna samodzielną promocję. Taki sukces odnoszą nieliczni, którzy doceniają doświadczenie użytkownika w tworzeniu projektów witryn sprzedażowych.

materiał zewnętrzny

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

Studia menedżerskie – czy warto?

Studia menedżerskie – czy warto?

Na czym polegają studia menedżerskie? Jakie kompetencje można nabyć w czasie studiów? Dla kogo są studia menedżerskie i czy warto podjąć kształcenie? Sprawdź!

Drukarki Termotransferowe – Kluczowa Technologia Dla Biznesu

Drukarki Termotransferowe – Kluczowa Technologia Dla Biznesu

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się drukarkom termotransferowym, które odgrywają kluczową rolę w procesie etykietowania i znakowania produktów. Przedstawimy również kilka popularnych modeli dostępnych w sklepie internetowym LaGraf.com.pl, które pomogą w efektywnym zarządzaniu produkcją i magazynem.

Kalki termotransferowe: Jak wykorzystać je w promocji twojego produktu

Kalki termotransferowe: Jak wykorzystać je w promocji twojego produktu

Kalki termotransferowe stanowią innowacyjne narzędzie w świecie marketingu i promocji produktów. Dzięki swojej wszechstronności i efektywności, kalki te oferują unikalne możliwości dla firm pragnących wyróżnić swoje produkty na rynku. W tym artykule omówimy, jak można wykorzystać kalki termotransferowe do promocji produktów i jakie korzyści przynoszą one w kontekście marketingowym.

Drukarnia internetowa 24h: czy zamawianie przez całą dobę jest możliwe?

Drukarnia internetowa 24h: czy zamawianie przez całą dobę jest możliwe?

W dzisiejszym szybkim tempie życia, możliwość składania zamówień w drukarni o każdej porze dnia i nocy jest nieoceniona. Drukarnie internetowe, które oferują usługi 24/7, stają się coraz bardziej popularne, szczególnie wśród klientów biznesowych, którzy często pracują poza standardowymi godzinami biurowymi. Ale jak to możliwe, że drukarnia internetowa działa przez całą dobę? W tym artykule przyjrzymy się, jak drukarnie internetowe zapewniają ciągłość usług i jakie korzyści płyną z tego dla klientów.