Jak wykonać badania UX? Na co zwrócić uwagę?
Po co prowadzi się badania UX i co można uzyskać przez zbieranie danych?
Przede wszystkim badania UX właściwie nie kończą się nigdy, tylko trwają przez cały okres trwania projektu, aż do zakończenia i wyciągnięcia wniosków. Analiza danych o zachowaniach użytkowników przekłada się na lepszą optymalizację witryny sprzedażowej, czy aplikacji multimedialnej. Z drugiej strony krytyczne dane o grupie docelowej odbijają się na profesjonalnym spełnieniu potrzeb i na przystosowaniu oferty, co naturalnie wpływa na wzrost zysków. Badania UX wymagają z reguły zastosowania wielu zróżnicowanych metod. Ankiety, wywiady pogłębione bezpośrednio w grupie docelowej, analiza konkurencji, wykonywanie testów użyteczności to tylko niektóre z najważniejszych przykładów. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie https://uxupgrade.pl/szkolenia/badania-ux
Praktyka prowadzenia badań UX
- Zebranie reprezentatywnej grupy do analizy pozwala na skuteczne prototypowanie, tworzenie interaktywnych makiet, przygotowanie jakościowych funkcji związanych, np. z wyszukiwaniem produktów, czy usług na stronie sprzedażowej.
- Badania można podzielić na dotyczące prawidłowego nawigowania po witrynie, czy na te związane z usuwaniem krytycznych błędów optymalizacyjnych.
- Badania można prowadzić na podstawie wcześniej przygotowanych scenariuszy opierających się też częściowo na analizie konkurencji.
- Warto weryfikować dane, czy zgadzają się faktycznie z rzeczywistością i umożliwiają osiągnięcie wymiernych rezultatów, pewne zafałszowanie na pewno się pojawi.
Dlaczego warto zadbać o precyzję, szczególnie przy badaniach UX?
Badania UX dotyczą często bardzo elastycznych kwestii, ciężkich do sprecyzowania. Dyskusja o oczekiwaniach grupy docelowej nie musi przełożyć się wcale na projekt strony internetowej, a wręcz przeciwnie. Wiedza pogłębia problemy optymalizacyjne. Z tego powodu precyzyjny scenariusz badań ratuje przed takimi konsekwencjami. Badania UX powinny prowadzić przede wszystkim do usunięcia barier i do poprawy konwersji, ale wymagają stałego testowania nowych funkcji. Bez testowania oraz porównywania wyników pomiędzy projektami nie ma mowy o uzyskaniu jakościowego know how.
Dlaczego charakterystyka grupy docelowej to krytyczne założenie dla sukcesu komercyjnego?
Im większa wiedza o klientach, grupie docelowej, tym lepsze przystosowanie funkcji strony internetowej, sklepu online, aplikacji multimedialnej. Użytkownicy najczęściej „wyczuwają”, czy dany projekt posiada zrozumienie potrzeb. Większość klientów często wspiera samodzielnie dobre projekty i rozpoczyna samodzielną promocję. Taki sukces odnoszą nieliczni, którzy doceniają doświadczenie użytkownika w tworzeniu projektów witryn sprzedażowych.
materiał zewnętrzny
Studia menedżerskie – czy warto?
Na czym polegają studia menedżerskie? Jakie kompetencje można nabyć w czasie studiów? Dla kogo są studia menedżerskie i czy warto podjąć kształcenie? Sprawdź!
Drukarki Termotransferowe – Kluczowa Technologia Dla Biznesu
W dzisiejszym artykule przyjrzymy się drukarkom termotransferowym, które odgrywają kluczową rolę w procesie etykietowania i znakowania produktów. Przedstawimy również kilka popularnych modeli dostępnych w sklepie internetowym LaGraf.com.pl, które pomogą w efektywnym zarządzaniu produkcją i magazynem.
Kalki termotransferowe: Jak wykorzystać je w promocji twojego produktu
Kalki termotransferowe stanowią innowacyjne narzędzie w świecie marketingu i promocji produktów. Dzięki swojej wszechstronności i efektywności, kalki te oferują unikalne możliwości dla firm pragnących wyróżnić swoje produkty na rynku. W tym artykule omówimy, jak można wykorzystać kalki termotransferowe do promocji produktów i jakie korzyści przynoszą one w kontekście marketingowym.
Drukarnia internetowa 24h: czy zamawianie przez całą dobę jest możliwe?
W dzisiejszym szybkim tempie życia, możliwość składania zamówień w drukarni o każdej porze dnia i nocy jest nieoceniona. Drukarnie internetowe, które oferują usługi 24/7, stają się coraz bardziej popularne, szczególnie wśród klientów biznesowych, którzy często pracują poza standardowymi godzinami biurowymi. Ale jak to możliwe, że drukarnia internetowa działa przez całą dobę? W tym artykule przyjrzymy się, jak drukarnie internetowe zapewniają ciągłość usług i jakie korzyści płyną z tego dla klientów.