Jak wykonać badania UX? Na co zwrócić uwagę?

Internet, marketing, rozwój

badania UXProjektanci UX muszą przeprowadzać badania umożliwiające lepsze rozpoznanie kluczowych cech użytkowników. Charakterystyka grupy docelowej okazuje się najczęściej krytyczna dla powodzenia większości projektów komercyjnych i wpływa na podniesienie wskaźnika konwersji sprzedaży. Czym są badania UX, w jaki sposób się je prowadzi i z czym się wiąże analiza danych? Poniżej krótki poradnik dla początkujących projektantów.

Po co prowadzi się badania UX i co można uzyskać przez zbieranie danych?

Przede wszystkim badania UX właściwie nie kończą się nigdy, tylko trwają przez cały okres trwania projektu, aż do zakończenia i wyciągnięcia wniosków. Analiza danych o zachowaniach użytkowników przekłada się na lepszą optymalizację witryny sprzedażowej, czy aplikacji multimedialnej. Z drugiej strony krytyczne dane o grupie docelowej odbijają się na profesjonalnym spełnieniu potrzeb i na przystosowaniu oferty, co naturalnie wpływa na wzrost zysków. Badania UX wymagają z reguły zastosowania wielu zróżnicowanych metod. Ankiety, wywiady pogłębione bezpośrednio w grupie docelowej, analiza konkurencji, wykonywanie testów użyteczności to tylko niektóre z najważniejszych przykładów. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie https://uxupgrade.pl/szkolenia/badania-ux

Praktyka prowadzenia badań UX

  • Zebranie reprezentatywnej grupy do analizy pozwala na skuteczne prototypowanie, tworzenie interaktywnych makiet, przygotowanie jakościowych funkcji związanych, np. z wyszukiwaniem produktów, czy usług na stronie sprzedażowej.
  • Badania można podzielić na dotyczące prawidłowego nawigowania po witrynie, czy na te związane z usuwaniem krytycznych błędów optymalizacyjnych.
  • Badania można prowadzić na podstawie wcześniej przygotowanych scenariuszy opierających się też częściowo na analizie konkurencji.
  • Warto weryfikować dane, czy zgadzają się faktycznie z rzeczywistością i umożliwiają osiągnięcie wymiernych rezultatów, pewne zafałszowanie na pewno się pojawi.

Dlaczego warto zadbać o precyzję, szczególnie przy badaniach UX?

Badania UX dotyczą często bardzo elastycznych kwestii, ciężkich do sprecyzowania. Dyskusja o oczekiwaniach grupy docelowej nie musi przełożyć się wcale na projekt strony internetowej, a wręcz przeciwnie. Wiedza pogłębia problemy optymalizacyjne. Z tego powodu precyzyjny scenariusz badań ratuje przed takimi konsekwencjami. Badania UX powinny prowadzić przede wszystkim do usunięcia barier i do poprawy konwersji, ale wymagają stałego testowania nowych funkcji. Bez testowania oraz porównywania wyników pomiędzy projektami nie ma mowy o uzyskaniu jakościowego know how.

Dlaczego charakterystyka grupy docelowej to krytyczne założenie dla sukcesu komercyjnego?

Im większa wiedza o klientach, grupie docelowej, tym lepsze przystosowanie funkcji strony internetowej, sklepu online, aplikacji multimedialnej. Użytkownicy najczęściej „wyczuwają”, czy dany projekt posiada zrozumienie potrzeb. Większość klientów często wspiera samodzielnie dobre projekty i rozpoczyna samodzielną promocję. Taki sukces odnoszą nieliczni, którzy doceniają doświadczenie użytkownika w tworzeniu projektów witryn sprzedażowych.

materiał zewnętrzny

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

Jak wykonać badania UX? Na co zwrócić uwagę?

Jak wykonać badania UX? Na co zwrócić uwagę?

Projektanci UX muszą przeprowadzać badania umożliwiające lepsze rozpoznanie kluczowych cech użytkowników. Charakterystyka grupy docelowej okazuje się najczęściej krytyczna dla powodzenia większości projektów komercyjnych i wpływa na podniesienie wskaźnika konwersji sprzedaży. Czym są badania UX, w jaki sposób się je prowadzi i z czym się wiąże analiza danych? Poniżej krótki poradnik dla początkujących projektantów.

Zarządzanie projektami w logistyce krok po kroku

Zarządzanie projektami w logistyce krok po kroku

Współczesna gospodarka otwiera przed nami nieskończone możliwości. Między innymi pozwala nam na korzystanie z produktów pochodzących niemalże z każdego zakątka świata. Jednak ciesząc się tym wszystkim rzadko pamiętamy o tym, że taki stan rzeczy zawdzięczamy skomplikowanym procesom logistycznym. To one umożliwiają transportowanie i przechowywanie różnych dóbr w sposób sprawny i profesjonalny. W kontekście funkcjonalnym przedsiębiorstwa logistyka ma znaczenie kluczowe. Pozwala na skuteczną ekspansję zewnętrzną firmy i znacznie zwiększa jej konkurencyjność. Warto mieć orientacyjną świadomość, jak przebiega cały proces.

Antykwariat internetowy – dlaczego warto skorzystać z jego oferty?

Antykwariat internetowy – dlaczego warto skorzystać z jego oferty?

Antykwariaty – zresztą słusznie – kojarzą się przede wszystkim z przeszłością, a także elementami, które pochodzą sprzed wielu lat wstecz. Mimo to, nie da się zaprzeczyć, że zdecydowanie idą one z duchem czasu. Duża część z nich zaczyna tworzyć swoją działalność również w internecie, co zdecydowanie przynosi korzyści obu stronom. W końcu znaczna część społeczeństwa korzysta z tego dobrodziejstwa każdego dnia. To właśnie możliwość robienia zakupów przez internet sprawia, że jest to tak pożądana opcja. Dla wielu z nas łatwiej jest odnaleźć swoje wymarzone dzieło w antykwariacie internetowym, a następnie zamówić i czekać aż zostanie dostarczone prosto do domu. Jest to niesamowicie wygodna możliwość, na którą warto się zdecydować. Jakie dodatkowe korzyści może przynieść korzystanie z antykwariatu internetowego?