Sprawdź: najnowsze trendy w e-commerce!
Rozwój branży e-commerce jest niezwykle dynamiczny. Na rynku nieustannie pojawiają się nowi gracze, którzy przenoszą swój biznes stacjonarny do sieci, rozwijają swoje marki albo budują je od podstaw. Interesuje Cię ten sektor? Sprawdź więc najnowsze trendy w e-commerce!
E-commerce – co musisz wiedzieć?
Segment e-commerce prężnie się rozwija. Dziś funkcjonują już nie tylko sklepy dystrybuujące swoje produkty, ale też dostępna jest cała gama sklepów e-commerce zajmujących się resellingiem oraz sprzedażą i rezerwacją usług.
Wróćmy jednak do sedna – czym właściwie jest e-commerce? Otóż nazwa ta pochodzi od angielskiego sformułowania electronic commerce i w języku polskim oznacza po prostu handel elektroniczny.
Jest to zatem sektor rynku, w którym towary i usługi kupuje się w sieci, choć część działań ma znamiona standardowych transakcji zakupowych. Za zakupy można płacić online (sprawdź: płatności WordPress), ale również za pobraniem czy niekiedy tradycyjnym przelewem. Dostawy niektórych produktów i usług odbywają się elektronicznie (np. aplikacji, oprogramowań), ale też w tradycyjny sposób (np. pocztą, kurierem, do Paczkomatu czy punktu).
Trendy w e-commerce 2022
- Absolutnym trendem w e-commerce w 2022 roku jest wykorzystywanie wielu kanałów sprzedaży. Właściciele firm prowadzą działania sprzedażowe nie tylko na swojej stronie internetowej, ale też z pomocą różnych platform marketplace (np. Allegro, Amazon, Empik).
- Sprzedażowe transmisje LIVE – na Facebookowych grupach, Instagramie, YouTube. Sprzedawca organizuje transmisję LIVE, w trakcie której prezentuje produkty i ich atuty, a obserwatorzy mogą w czasie rzeczywistym dokonywać zakupów. Moda na live commerce rozpoczęła się przede wszystkim z branży fashion, ale podbija też inne rynki.
- Omnichanel, czyli budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez oferowanie klientom pełnego doświadczania. Trend ten zakłada łączenie sprzedaży stacjonarnej z tą internetową. Przykład: klient zamawia towar przez internet, ale może go odebrać czy zwrócić w sklepie stacjonarnym.
- Social commerce – prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych w taki sposób, by zwiększyć konwersję wejść na stronę sklepu, sprzedawać. Buduje zaangażowaną społeczność wokół marki, co przekłada się na rozwój firmy.
- E-grocery, czyli zakupy spożywcze przez internet. Coś, co do niedawna wydawało się zupełnie odrealnionym pomysłem, po czasach pandemii stało się rzeczywistością dla wielu klientów. Sklepy spożywcze w sieci oferują właściwie wszystko – kosmetyki, pieczywo, owoce i warzywa, a nawet świeże mięso i ryby. To trend, który mimo schyłku pandemii utrzymuje się i nic nie prognozuje, by miało się to zmienić!
materiał zewnętrzny
Tidal ciekawostki
Tidal to norwesko-amerykański serwis umożliwiający słuchanie wybranej muzyki w wysokiej jakości. W 2015 roku Tidal stał się własnością przedsiębiorstwa Project Panther Ltd., której właścicielem jest amerykański raper Jay-Z.
Sprawdź, co mówią na temat pracy w ubezpieczeniach!
Praca agenta ubezpieczeniowego często wiąże się z wieloma trudnościami. Niemniej jednak, pomimo swoich obowiązków, zawód ten oferuje wiele satysfakcji i perspektyw rozwoju. Kariera ta zyskuje na popularności ze względu na szybki rozwój rynku ubezpieczeniowego. Sprawdź, jak wygląda wynagrodzenie agenta ubezpieczeniowego oraz jakie są możliwości rozwoju kariery!
14 ciekawostek o aplikacji WhatsApp
WhatsApp to mobilna aplikacja dla smartfonów do komunikacji internetowej. Stworzona została 24 lutego 2009 roku przez Jana Kouma i Briana Actona. Jakie są główne funkcje WhatsApp?
12 ciekawostek o usłudze Gmail
Gmail jest największą usługą e-mail na świecie. Jakie są główne funkcje Gmaila? Ilu ma użytkowników? Jaki jest limit wielkości przesyłanych plików w załączniku?