Sprzedaż online nie taka oczywista i prosta

marketing, porady

sprzedaż online

W dobie doskonałego projektowania graficznego nie można już prezentować swoim klientom czegoś mniej niż doskonałego. Jeśli chcesz założyć nowy sklep internetowy, to nadal patrząc na wskaźniki dynamiki rozwoju sektora e-commerce, jest do dobry czas. Jak jednak sprawić, aby sklep działał? Twoja strona internetowa musi od pierwszego wejrzenia wzbudzić zaufanie potencjalnych kupujących. Takie zaufanie wzbudza na przykład Vulkan Vegas, kasyno czytelne i proste w obsłudze, a jak pokazują statystyki, 48% użytkowników online opiera wiarygodność firmy na jej projekcie, więc ten warunek musi być bezwzględnie spełniony, żeby potencjalny klient chciał korzystać z serwisu, czy kupić coś w sklepie internetowym. Nie ma więc innego wyjścia jak zaprojektowanie stron internetowych, bo jest ważniejsze niż kiedykolwiek! Należy więc ponownie przyjrzeć się podstawom projektowania, aby zrozumieć, jak ważny jest to aspekt w kontekście sprzedaży w internecie.

Strona główna jako wizytówka firmy

Wpływ strony głównej na wyniki finansowe firmy ma ogromne znaczenie — strona główna jest twarzą Twojej firmy dla wirtualnego świata. Coraz częściej zdarza się, że potencjalni klienci będą patrzeć na obecność Twojej firmy w Internecie przed rozpoczęciem współpracy z Tobą — niezależnie od tego, czy planują zamknąć rzeczywistą sprzedaż online. Twój projekt strony głównej e-commerce musi zrobić silne pierwsze wrażenie. Aby to osiągnąć, musisz skupić się na kilku aspektach.
Po pierwsze, dostarcz projekt strony głównej, który będzie bardziej atrakcyjny niż u konkurencji, a po drugie, znajdź sposób na radzenie sobie z niską koncentracją uwagi konsumentów. Chodzi o to, że użytkownicy online potrzebują 50 milisekund, aby stworzyć początkowe wrażenie strony internetowej. Układy stron internetowych, kolory, odstępy i czcionki należą do rzeczy, które kształtują opinię odwiedzającego. Tak więc, jeśli strona internetowa jest estetycznie nieprzyjemna, wskaźnik porzucenia witryny będzie się mnożył i nie przełoży się to na Twoje potencjalne zyski.

Istotne elementy projektu strony głównej

Projektowanie witryny e-commerce nie jest fizyką kwatnową. Jednak bez odpowiednich elementów może przekształcić się w żmudny i skomplikowany proces. Podczas gdy różne branże mogą mieć bardzo różne projekty, niektóre standardowe funkcje muszą być wdrożone w każdym serwisie. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę konwersji, są to niezbędne elementy, które Twoja strona główna po prostu musi zawierać. Twój motyw witryny musi na pierwszy rzut oka wyjaśniać odwiedzającym, jakiego rodzaju firmą jesteś i co sprzedajesz. Zatem uruchamiając swoją witrynę e-commerce, możesz łatwo wybrać motyw, który Ci odpowiada i odpowiednio go dostosować. Następnym krokiem do osiągnięcia tego celu jest zainwestowanie w profesjonalnie zaprojektowane logo, które odzwierciedla tożsamość Twojej marki, czyli na przykład wybór odpowiedniej palety kolorów, który ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia tożsamości i odróżnienia się od podobnych marek. Jednak stworzenie logo i umieszczenie go na stronie głównej to dopiero początek. Kiedy wymyślisz świetny projekt, powinieneś go używać we wszystkich materiałach marketingowych, aby zachować spójność i zostać zapamiętanym przez klientów.
Skuteczny projekt strony głównej e-commerce powinien być bezpośrednio związany z Twoimi celami biznesowymi. To dokładnie chcesz, aby Twoi odwiedzający zrobili, gdy wylądują na Twojej stronie głównej. Czy mają zapisać się do newslettera, czy może wypełnić formularz kontaktowy?
Odwiedzający chcą wiedzieć, że mają do czynienia z godnym zaufania biznesem. Jednym ze sposobów na usunięcie wszelkich niepewności jest umieszczenie formularza informacji kontaktowych na stronie. Wyświetlanie numeru telefonu, adresu e-mail i adresu firmy to najlepszy sposób, aby pokazać potencjalnym klientom, że mogą się z Tobą skontaktować. Zapewnienie klientom komunikacji pokazuje, że Twoja firma działa legalnie. Ponadto wyróżnienie formularza komunikacji pomoże im łatwiej skontaktować się z Tobą w przypadku pojawienia się problemu z usługą czy produktem.
Kolejny element to obsługa klienta. Prawie dwie trzecie kupujących oczekuje odpowiedzi w ciągu 10 minut na zapytania sprzedażowe, postaraj się więc odpowiedzieć tak szybko, jak to możliwe. Kiepska obsługa klienta może być zmorą Twojego sklepu e-commerce. Wymyśl więc wykonalne rozwiązanie, nie przesadzaj z obietnicami i staraj się jak najszybciej rozszerzyć dział obsługi klienta.
Linki do sieci społecznościowych — z szacowaną liczbą 3,72 miliarda aktywnych użytkowników, media społecznościowe są kanałem marketingowym, którego nie można zignorować. To prawie połowa populacji! Twoi potencjalni klienci mają co najmniej jeden kanał mediów społecznościowych, aby komunikować się z rówieśnikami i śledzić swoje ulubione marki, stając się lojalnymi klientami sklepów internetowych.
Twoja strona główna jest często głównym punktem wyjścia dla odwiedzających. Strona internetowa to swojego rodzaju korytarz z wieloma drzwiami prowadzącymi do miejsc na stronie. Jeśli jednak te drzwi nie są oznaczone lub są źle oznaczone, odwiedzający nie będzie wiedział, dokąd prowadzą. Przez to klienci porzucają swoje koszyki. Musisz pamiętać o zachowaniu prawidłowej nawigacji na stronie swojego sklepu.

15 wskazówek, na co zwrócić uwagę przy projekcie E-commerce

  1. Zachowaj przejrzystość strony internetowej.
  2. Wyświetl unikalną propozycję wartości na swojej stronie głównej. Unikalna propozycja wartości (UVP) to jasne stwierdzenie, które opisuje zalety Twojego produktu i sposób, w jaki zaspokaja on potrzebę.
  3. Uprość menu strony głównej.
  4. Zadbaj o bezpieczeństwo witryny na swojej stronie internetowej.
  5. Dodaj pasek wyszukiwania do projektu strony głównej.
  6. Wstaw obrazy produktów do kategorii witryny.
  7. Kup usługę hostingową wysokiej jakości. Szybko ładująca się strona ma ogromne znaczenie dla uzyskania większej liczby konwersji.
  8. Pamiętaj o SEO — tytuły i opisy produktów to pierwsze rzeczy, które musisz poprawić, umieszczając docelowe słowo kluczowe na każdej stronie.
  9. Pozbądź się reklam na stronie głównej. Włączenie reklam do witryny e-commerce może zapewnić dodatkowe przychody. Nie jest to jednak zalecana metoda.
  10. Umieść kluczowe informacje na swojej stronie internetowej takie jak: dane kontaktowe, koszty wysyłki i zasady zwrotów.
  11. Zaprezentuj swoje najlepsze produkty na swojej stronie głównej.
  12. Zapewnij łatwy dostęp do obsługi klienta.
  13. Uruchamiaj testy i analizuj wyniki.
  14. Zaprojektuj swoją stronę główną dla użytkowników mobilnych.
  15. Spersonalizuj projekt swojej strony głównej. Personalizacja e-commerce to sprawdzony sposób na zwiększenie liczby konwersji.

Najlepsze praktyki w budowie stron e-commerce możesz podpatrzeć na podstawie istniejących już projektów dużych firm, które wypromowały swoje marki w internecie. Warto się na nich wzorować.

Najważniejsze pierwsze wrażenie oraz detale

Zastosuj wskazówki opisane tutaj, a będziesz na dobrej drodze do stworzenia projektu strony głównej e-commerce o wysokiej konwersji, który przyniesie większą sprzedaż! Stosowanie dobrych praktyk od największych firm w branży niewątpliwie przyczyni się do rozwoju sklepów internetowych. Aby Twoja marka była widoczna w internecie, musisz poświęcić sporo pracy, ale również możesz stworzyć dzięki wiedzy i zaangażowaniu dobry projekt, który przekłada się na Twoje dochody ze sklepu online. Jeśli będziesz korzystać z firmy, to wszystkie dobre praktyki projektowania sklepu internetowego raczej dana firma będzie znać, ale warto mimo wszystko sprawdzić wskazane procesy, aby witryna była dobrze odbierana przez potencjalnych klientów.


Ważne! Hazard może uzależniać i nie daje gwarancji na wygraną. Treści zamieszczone w tym artykule mają charakter wyłącznie informacyjny i są skierowane dla osób spoza Polski.

materiał zewnętrzny

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

Jak stworzyć efektowną przestrzeń z płytkami wielkoformatowymi?

Jak stworzyć efektowną przestrzeń z płytkami wielkoformatowymi?

Duże płytki wielkoformatowe podbijają świat aranżacji wnętrz. Świetnie wpisują się w nowoczesne aranżacje, stanowiąc eleganckie tło dla wystrojów minimalistycznych, modernistycznych, klasycznych czy nawet utrzymywanych w stylu glamour. Do wyboru są nie tylko płytki wielkoformatowe na podłogę, ale także i na ściany albo blaty, by móc wykorzystać je niemalże w każdej przestrzeni.

Kiedy warto kupić złoto?

Kiedy warto kupić złoto?

W obecnych czasach, gdy stabilność rynków finansowych często jest podważana, coraz więcej osób zastanawia się nad alternatywnymi formami inwestycji. Wśród wielu możliwości, złoto od dawna uchodzi za jedną z najbardziej stabilnych i poszukiwanych opcji inwestycyjnych. Jednakże, pytanie pozostaje otwarte: kiedy jest właściwy moment, aby zainwestować w ten cenny metal?

Wybierasz szkołę językową? Na to zwróć uwagę!

Wybierasz szkołę językową? Na to zwróć uwagę!

Znajomość języków obcych jest bardzo ważna. Nie tylko możesz dzięki niej znaleźć lepszą pracę, ale również wakacyjny wyjazd za granicę będzie przyjemniejszy. Jak wybrać szkołę językową, aby nauka była łatwa, przyjemna i przede wszystkim – skuteczna?

Nauka francuskiego: 5 skutecznych metod na opanowanie języka francuskiego

Nauka francuskiego: 5 skutecznych metod na opanowanie języka francuskiego

Jeśli zastanawiasz się nad nauką języka francuskiego, to koniecznie przeczytaj nasz artykuł! Proces opanowania nowego języka może wydawać się długi i żmudny. Jednak możesz zastosować sprawdzone sposoby, które przyspieszą naukę i uczynią ją bardziej przyjemną. Oto 5 skutecznych metod na opanowanie języka francuskiego!