System CRM – dlaczego warto opierać na nim sprzedaż?

aplikacje, Internet, marketing, praca

Komunikacja firmy z klientami ma ogromny wpływ na wyniki sprzedażowe, dlatego jej jakość musi być utrzymywana na najwyższym poziomie. Już od pierwszego kontaktu z odbiorcą zaczyna się budowanie relacji, które poskutkować powinno pierwszą sprzedażą. Jedna udana transakcja to w końcu wstęp do wielu kolejnych, dlatego zadowolenie klienta to kwestia absolutnie priorytetowa. Sprawnie przebiegająca komunikacja jest gwarancją wysokich ocen i pozytywnych rekomendacji od kontrahentów, jak jednak kontrolować jej jakość? Z pomocą przychodzą w tym miejscu specjalistyczne rozwiązania.

System CRM – dlaczego warto opierać na nim sprzedaż

Skrót CRM pochodzi od angielskiego terminu Customer Relationship Menagement i wprost tłumaczony jest jako Zarządzanie Relacjami z Klientem. Dzięki rozwinięciu tego akronimu nawet osoby niezaznajomione z tematyką marketingową z łatwością mogą się już domyślić czym jest system CRM. To dedykowane narzędzie, będące w stanie gromadzić informacje na temat komunikacji z klientem w różnych kanałach sprzedażowych – począwszy od telefonu czy emaila, a kończąc na stronie www i mediach społecznościowych.

Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest kompletowanie wszelkich danych w pojedynczej, starannie zaprojektowanej bazie. Mogłoby się wydawać, że takie narzędzie przeznaczone jest wyłącznie dla wysoko rozwiniętych organizacji i korporacji – nic bardziej mylnego. System CRM dla MŚP to również doskonały pomysł, pozwalający na utrzymanie porządku i oszczędność czasu. Rozrastające się firmy często próbują przechowywać dane na temat relacji z klientami w postaci arkuszy kalkulacyjnych, ale tego typu strategia nie sprawdza się w długim terminie. Wraz z rozwojem liczba klientów potrafi przyrastać logarytmicznie, a wtedy wyłącznie system CRM pozwala zachować jasność i porządek. Jak jednak wybrać program najlepiej odpowiadający indywidualnym potrzebom danej organizacji?

Ranking systemów CRM

Dopasowanie idealnego rozwiązania dla swojej firmy może stanowić spore wyzwanie, dlatego proces decyzyjny najlepiej wesprzeć odpowiednim zestawieniem, które pozwoli obiektywnie porównać dostępne na rynku opcje. Ranking CRM to lista, która zawiera najchętniej wybierane przez przedsiębiorców platformy. Każda z nich oferuje bardzo szerokie możliwości, ale kluczem do sukcesu jest znalezienie takiego rozwiązania, które będzie łatwe do wdrożenia. Ogromnym atutem będzie intuicyjna obsługa, dlatego warto rozejrzeć się za przejrzystym interfejsem, oferującym łatwy dostęp do najczęściej używanych funkcji.

Podstawą każdego narzędzia będzie na pewno funkcjonalnie zaprojektowana pojedyncza baza danych, która umożliwi szybkie odnalezienie informacji na temat komunikacji z klientem. Po wykonaniu kilku prostych zapytań system CRM poinformuje, kiedy miał miejsce ostatni kontakt, czy potencjalny kontrahent wykazał zainteresowanie ofertą oraz który z dostępnych produktów oglądał. Wszystkie te informacje pozwolą efektywnie pogrupować leady, co umożliwi ich łatwiejsze targetowanie, a w konsekwencji znacznie poprawi wyniki sprzedażowe.

Artykuł sponsorowany

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

Internet ciekawostki

Internet ciekawostki

Co oznacza nazwa „Internet”? Początki internetu sięgają 1969 roku, kiedy to powstała sieć ARPANET. Szacuje się, że ponad 63% ludzi na świecie ma dostęp do internetu.

Własny sklep internetowy – praktyczne porady

Własny sklep internetowy – praktyczne porady

Handel online w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. W 2021 roku liczba zarejestrowanych sklepów internetowych przekroczyła 45 tysięcy i stale rośnie. Szacuje się, że obecnie aż 7 na 10 Polaków chętnie wybiera możliwość robienia zakupów online. Nie ma co się dziwić – w porównaniu do tradycyjnych punktów usługowych jest to dużo wygodniejsza metoda. Bez wychodzenia z domu mamy dostęp do bogatego asortymentu w znacznie niższych cenach. Sprawdź, jak założyć sklep internetowy.

Kontener biurowy alternatywą dla małych firm. Sprawdzamy, czy można urządzić biuro w kontenerze?

Kontener biurowy alternatywą dla małych firm. Sprawdzamy, czy można urządzić biuro w kontenerze?

Prowadzisz niewielkich rozmiarów firmę lub jednoosobową działalność gospodarczą i marzysz o posiadaniu własnego biura, w którym będziesz przyjmować klientów? Jeśli nie stać Cię na długoterminowy wynajem lokalu lub zakup przestrzeni biurowej czy mieszkania pod biuro – koniecznie zainteresuj się rozwiązaniem, o którym wspominamy w tym artykule. O czym mowa? Kontenery biurowe! Są świetnym zamiennikiem dla klasycznej przestrzeni biurowej. Sprawdźcie, dlaczego warto wziąć pod uwagę kontener biurowy!

Wszystko, co musisz wiedzieć o agregacie prądotwórczym na budowę

Wszystko, co musisz wiedzieć o agregacie prądotwórczym na budowę

Trudno wyobrazić sobie przebieg wielu prac budowlanych bez dostępu do energii elektrycznej. Jednak zwłaszcza na początkowym etapie inwestycji działka raczej nie ma dostępu do źródła prądu z sieci i trzeba zatroszczyć się o własne. Z pomocą przychodzi agregat prądotwórczy. Aby spełnił on swoje zadanie, powinien być odpowiednio dobrany.