System CRM – dlaczego warto opierać na nim sprzedaż?
Komunikacja firmy z klientami ma ogromny wpływ na wyniki sprzedażowe, dlatego jej jakość musi być utrzymywana na najwyższym poziomie. Już od pierwszego kontaktu z odbiorcą zaczyna się budowanie relacji, które poskutkować powinno pierwszą sprzedażą. Jedna udana transakcja to w końcu wstęp do wielu kolejnych, dlatego zadowolenie klienta to kwestia absolutnie priorytetowa. Sprawnie przebiegająca komunikacja jest gwarancją wysokich ocen i pozytywnych rekomendacji od kontrahentów, jak jednak kontrolować jej jakość? Z pomocą przychodzą w tym miejscu specjalistyczne rozwiązania.
System CRM – dlaczego warto opierać na nim sprzedaż
Skrót CRM pochodzi od angielskiego terminu Customer Relationship Menagement i wprost tłumaczony jest jako Zarządzanie Relacjami z Klientem. Dzięki rozwinięciu tego akronimu nawet osoby niezaznajomione z tematyką marketingową z łatwością mogą się już domyślić czym jest system CRM. To dedykowane narzędzie, będące w stanie gromadzić informacje na temat komunikacji z klientem w różnych kanałach sprzedażowych – począwszy od telefonu czy emaila, a kończąc na stronie www i mediach społecznościowych.
Ogromną zaletą takiego rozwiązania jest kompletowanie wszelkich danych w pojedynczej, starannie zaprojektowanej bazie. Mogłoby się wydawać, że takie narzędzie przeznaczone jest wyłącznie dla wysoko rozwiniętych organizacji i korporacji – nic bardziej mylnego. System CRM dla MŚP to również doskonały pomysł, pozwalający na utrzymanie porządku i oszczędność czasu. Rozrastające się firmy często próbują przechowywać dane na temat relacji z klientami w postaci arkuszy kalkulacyjnych, ale tego typu strategia nie sprawdza się w długim terminie. Wraz z rozwojem liczba klientów potrafi przyrastać logarytmicznie, a wtedy wyłącznie system CRM pozwala zachować jasność i porządek. Jak jednak wybrać program najlepiej odpowiadający indywidualnym potrzebom danej organizacji?
Ranking systemów CRM
Dopasowanie idealnego rozwiązania dla swojej firmy może stanowić spore wyzwanie, dlatego proces decyzyjny najlepiej wesprzeć odpowiednim zestawieniem, które pozwoli obiektywnie porównać dostępne na rynku opcje. Ranking CRM to lista, która zawiera najchętniej wybierane przez przedsiębiorców platformy. Każda z nich oferuje bardzo szerokie możliwości, ale kluczem do sukcesu jest znalezienie takiego rozwiązania, które będzie łatwe do wdrożenia. Ogromnym atutem będzie intuicyjna obsługa, dlatego warto rozejrzeć się za przejrzystym interfejsem, oferującym łatwy dostęp do najczęściej używanych funkcji.
Podstawą każdego narzędzia będzie na pewno funkcjonalnie zaprojektowana pojedyncza baza danych, która umożliwi szybkie odnalezienie informacji na temat komunikacji z klientem. Po wykonaniu kilku prostych zapytań system CRM poinformuje, kiedy miał miejsce ostatni kontakt, czy potencjalny kontrahent wykazał zainteresowanie ofertą oraz który z dostępnych produktów oglądał. Wszystkie te informacje pozwolą efektywnie pogrupować leady, co umożliwi ich łatwiejsze targetowanie, a w konsekwencji znacznie poprawi wyniki sprzedażowe.
Artykuł sponsorowany
Tidal ciekawostki
Tidal to norwesko-amerykański serwis umożliwiający słuchanie wybranej muzyki w wysokiej jakości. W 2015 roku Tidal stał się własnością przedsiębiorstwa Project Panther Ltd., której właścicielem jest amerykański raper Jay-Z.
Sprawdź, co mówią na temat pracy w ubezpieczeniach!
Praca agenta ubezpieczeniowego często wiąże się z wieloma trudnościami. Niemniej jednak, pomimo swoich obowiązków, zawód ten oferuje wiele satysfakcji i perspektyw rozwoju. Kariera ta zyskuje na popularności ze względu na szybki rozwój rynku ubezpieczeniowego. Sprawdź, jak wygląda wynagrodzenie agenta ubezpieczeniowego oraz jakie są możliwości rozwoju kariery!
14 ciekawostek o aplikacji WhatsApp
WhatsApp to mobilna aplikacja dla smartfonów do komunikacji internetowej. Stworzona została 24 lutego 2009 roku przez Jana Kouma i Briana Actona. Jakie są główne funkcje WhatsApp?
12 ciekawostek o usłudze Gmail
Gmail jest największą usługą e-mail na świecie. Jakie są główne funkcje Gmaila? Ilu ma użytkowników? Jaki jest limit wielkości przesyłanych plików w załączniku?