Własny sklep internetowy – praktyczne porady
Handel online w Polsce rozwija się niezwykle dynamicznie. W 2021 roku liczba zarejestrowanych sklepów internetowych przekroczyła 45 tysięcy i stale rośnie. Szacuje się, że obecnie aż 7 na 10 Polaków chętnie wybiera możliwość robienia zakupów online. Nie ma co się dziwić – w porównaniu do tradycyjnych punktów usługowych jest to dużo wygodniejsza metoda. Bez wychodzenia z domu mamy dostęp do bogatego asortymentu w znacznie niższych cenach.
Dlaczego warto założyć własny sklep internetowy?
Posiadając własny sklep internetowy możemy dotrzeć do osób nie tylko z całej Polski, ale również z zagranicy. W przeciwieństwie do produktów oferowanych w lokalnych punktach sprzedaży, ekspozycje w sklepach online są widoczne 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku.
Kolejną zaletą, szczególnie istotną na początku działalności, jest znaczne obniżenie wydatków. Nie trzeba płacić za wynajmowanie lokalu i ponosić kosztów jego użytkowania. Zmniejsza się także zapotrzebowanie na pracowników. Do prowadzenia niewielkiego sklepu internetowego wystarczy jedna osoba mająca komputer z dostępem do internetu.
Własny sklep online usprawnia również komunikację z klientem, co ma duży wpływ na pozytywny odbiór naszych produktów, a na podstawie zamieszczanych opinii można planować dalszą strategię działania.
Jak założyć sklep internetowy?
Założenie własnego sklepu internetowego początkowo może wydawać się trudne. Jednak gdy zapoznamy się bliżej z tematem, okazuje się, że nie taki straszny diabeł, jak go malują. Przy odrobinie zaangażowania, każda osoba powinna sobie z tym zadaniem poradzić.
Zanim przejdziemy do zakładania sklepu internetowego warto odpowiedzieć na pytanie: jakie produkty chcemy sprzedawać? Na podstawie udzielonej odpowiedzi, należy zbadać rynek, zapoznać się z potencjalną konkurencją i realnie ocenić swoje szanse. Im bardziej oryginalny pomysł, tym łatwiej wyróżnić się w tłumie, jednak trzeba się liczyć z ryzykiem mniejszego zainteresowania u potencjalnych kupców.
Przechodząc do spraw technicznych: pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest zakup domeny oraz wydajnego serwera, na którym zainstalujemy oprogramowanie np. WordPress.
Możemy samodzielnie stworzyć sklep internetowy lub skorzystać z dostępnych na rynku ofert platform e-commerce. Dla osób niemających wiedzy technicznej, lepszym rozwiązaniem jest wybór drugiej opcji. Dostępne narzędzia pozwolą nam zbudować sklep internetowy w kilka minut, przy wykorzystaniu gotowych szablonów lub kreatora stron.
Gdy już mamy zainstalowane programy, warto zapoznać się z dostępnymi funkcjami i odpowiednio skonfigurować system do swoich potrzeb. Wiele szczegółowych informacji na temat budowy sklepu internetowego znajdziecie na stronie: https://uczymyjak.pl/jak-zalozyc-sklep-internetowy/
Następnie należy zaprojektować wygląd strony internetowej. Aby nasz sklep wzbudzał zainteresowanie i generował dużą sprzedaż, musi wyglądać profesjonalnie. Warto poświęcić więcej czasu na odpowiedni dobór grafiki pasującej do tematyki naszych produktów.
Kolejnym krokiem, bez którego sprzedaż internetowa byłaby niemożliwa, jest dodanie metod płatności i dostawy. Im więcej udostępnimy możliwości, tym chętniej klienci będą wracać na naszą stronę.
Ostatnią bardzo ważną kwestią do opracowania jest stworzenie własnego regulaminu oraz ustalenie polityki prywatności. Na rynku funkcjonują firmy, specjalizujące się w tworzeniu tego typu dokumentów, w sieci dostępne są również przykładowe wzory.
Po wykonaniu powyższych czynności, stajemy się właścicielami własnego sklepu internetowego. Można rozpocząć dodawanie produktów, ustalać ceny i promocję oraz planować działania związane z marketingiem.
Nie pozostaje nic innego, jak tylko życzyć powodzenia i wytrwałości przyszłym właścicielom!
Artykuł sponsorowany
Alibaba Group ciekawostki
Alibaba Group to chińska międzynarodowa firma, jedna z największych w branży e-commerce na świecie. Należy do niej znany sklep internetowy AliExpress.
Google Maps ciekawostki
Google Maps to internetowa platforma mapowa stworzona przez Google. Uruchomiona została 8 lutego 2005 roku.
Zadbaj o zadowolenie i efektywność swoich pracowników dzięki psychoterapii online
Co łączy nasze życie osobiste i zawodowe? To fakt, że większość z nas żyje w ciągłym biegu, nie potrafiąc i nie mając czasu na znalezienie właściwego balansu pomiędzy wspomnianymi płaszczyznami, co negatywnie wpływa na nasze funkcjonowanie zarówno jako jednostki jak i składowej całego społeczeństwa.
E-commerce na polskim rynku: Tendencje, wyzwania i perspektywy
E-commerce na polskim rynku rozwija się w błyskawicznym tempie, a jego popularność stale rośnie. Artykuł ten skupia się na analizie obecnych tendencji, napotykanych wyzwań oraz przyszłych perspektyw dla sektora e-commerce w Polsce.