YouTube został najczęściej używaną platformą do podcastów

internet, Rozrywka

podcast

Youtube wchodzi w top najczęściej wybieranych platform internetowych przez Polaków. W każdej sytuacji, kiedy nie wiemy, co oglądać włączamy YouTube i wybieramy jakieś filmiki do oglądania. Tak samo robimy w sytuacjach, gdy chcemy zrozumieć instrukcję gry czy jakiegoś sprzętu AGD.
Na YouTube możemy na przykład zobaczyć instrukcje obsługi swojej nowej pralki czy zmywarki albo jak otrzymać VulkanBet 50 free spins w kasynie po rejestracji. YouTube to dla wielu źródło wiedzy, filmów i muzyki, a teraz także podcastów. Niedawno YouTube został nazwany najczęściej używaną platformą do podcastów

Lepsze niż Spotify i podcasty Apple

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Voices Marketplace, YouTube jest najpopularniejszą platformą do słuchania podcastów, wyprzedza on nawet Spotify i Apple. Firma niedawno przeprowadziła ankietę wśród 1002 słuchaczy podcastów w Stanach Zjednoczonych i wyjaśniła, że 57,8% respondentów ankiety wybiera platformę YouTube do słuchania podcastów, bo jest ona wspierana przez Google.
Następną platformą po YouTube okazał się Spotify wybierany przez 53,6% słuchaczy. Ostatnimi czasy Spotify podjął pewne działania w celu zwiększenia dostępności podcastów video. Na trzecim miejscu znajduje się Apple podcast, z którego korzysta 41,1% słuchaczy i na końcu mamy jeszcze Google Podcast z 37,9% słuchaczy.
Raport zawierał też dane o tym, jak słuchacze podcastów na YouTube reagują na reklamy. Otóż około 70% z nich woli reklamy czytane na żywo, a ponad połowa słuchaczy chciałaby, aby reklamy podcastów w YouTube były bardziej spersonalizowane i dopasowane do podcastu, którego właśnie słuchają.
Podcasterzy również często wybierają YouTube i przesyłają swoje podcasty wideo właśnie na tę platformę, która służy jako kanał dystrybucji i narzędzie dalszego marketingu. Jak zapewne wiele z was wie, YouTube pozwala na słuchanie wideo na swojej platformie z zablokowanym ekranem telefonu tylko subskrybentom Premium. Powszechnie jest to dużym minusem dla podcastów.
Ludzie lubią słuchać podcastów w drodze do pracy, w metrze czy samochodzie lub na spacerze i wtedy rzecz jasna jest lepiej mieć zablokowany telefon. Wygląda jednak na to, że firma planuje pewne zmiany w tym kierunku i być może niedługo słuchanie podcastów stanie się łatwiejsze dla nas wszystkich.

YouTube uruchamia stronę dedykowaną dla podcastów

To nie pierwszy raz, kiedy YouTube został uznany za platformę najczęściej wybieraną do podcastów. Nic w tym dziwnego zatem, że YouTube uruchamia stronę poświęconą tylko podcastom. W danym momencie dana strona działa.
Podcasty na YouTube pojawiły się raczej niezamierzenie, nie było to wynikiem pewnych strategii marketingowych. Apple był pierwszym gigantem, który wszedł na rynek podcastów i zaczął je aktywnie promować u siebie już w 2005 roku. Następnym był Spotify, ale dopiero w 2019 roku. Wtedy Spotify postawił sobie za zadanie rozpowszechnienie u siebie podcastów i uzyskanie nowych słuchaczy.
Tymczasem YouTube niepostrzeżenie przemycił do siebie całą branżę podcastów, zupełnie tego nie promując. Jak wiemy, wszystko na końcu zawsze pojawia się na YouTube, bo jest na to zapotrzebowanie. YouTube ma ogromną liczbę użytkowników na całym świecie.
Dedykowana platforma dla podcastów została już uruchomiona, ale tylko w Stanach Zjednoczonych, nie jest ona jeszcze dostępna w Niemczech czy też w Polsce. Mimo to YouTube bardziej zaangażował się w promowanie podcastów na swojej głównej platformie. Podcasty są teraz bardziej widoczne i dzięki temu nowe osoby chętniej wstawiają swoje podcasty na YouTube.
Jak donosi 9to5google, dedykowana strona dla podcastów w Ameryce ma tylko kilka podstawowych funkcji. Strona główna wyświetla wiele rekomendacji, tak jak i YouTube, które można podzielić na kilka kategorii:

  • popularne listy podcastów;
  • popularne odcinki;
  • polecane podcasty;
  • popularni autorzy podcastów.

Można też wybrać gatunki podcastów:

  • komedia;
  • sport;
  • muzyka;
  • zbrodnia;
  • nauka itp.

Potencjał reklamowy i dochody

Już w marcu 2022 roku było wiadomo, że YouTube planuje stworzyć dedykowaną platformę dla podcastów. Była to bardzo logiczna ewolucja. Każda platforma społeczna się zmienia i YouTube nie jest tu wyjątkiem. Będąc najpopularniejszą platformą dla podcastów, YouTube musiał rozwinąć i polepszyć dostępność podcastów.
Wejście YouTube na rynek podcastów daje wiele możliwości użytkownikom YouTube i zarówno producentom, jak i twórcom samej platformy. Po pierwsze są to dodatkowe przychody z reklam na nowej platformie. Firma odnotowała, że na II kwartał 2022 roku przychód z reklamy stanowił 7,3 miliarda dolarów. Wzrosła liczba reklamodawców, którzy chcą reklamować swoje usługi na nowych platformach.
Po drugie, wzrost liczby nowych użytkowników i wyświetleń wideo zawsze przynosi dodatkowe zyski. Podcasty są bardzo popularne wśród wielu osób, a każdy klik to pieniądz. Ponadto połączenie wideo i reklam audio w podcastach jest postrzegane jako nowa i atrakcyjna oferta dla reklamodawców na YouTube.
Należy pamiętać jednak, że obecnie podcasty stanowią bardzo nieduży procent zysków dla YouTube. W 2021 roku, podcasty na YouTube przyniosły zyski w wysokości 28.8 miliarda dolarów. A cała branża podcastów miała zeszłoroczny dochód 1 miliarda dolarów.
YouTube wcale nie potrzebuje podcastów, aby mieć wysokie dochody, ale pokazuje to użytkownikom, że firma potrafi się ciągle rozwijać, udoskonalać i dostosowywać do potrzeb ludzi. Takie inicjatywy YouTube wzbudzają zaufanie użytkowników, którzy chętniej powracają na platformę, która spełnia ich potrzeby.

materiał zewnętrzny

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

WhatsApp ciekawostki

WhatsApp ciekawostki

WhatsApp to mobilna aplikacja dla smartfonów do komunikacji internetowej. Stworzona została 24 lutego 2009 roku przez Jana Kouma i Briana Actona. Jakie są główne funkcje WhatsApp?

Przegląd aplikacji 888Starz w Polsce

Przegląd aplikacji 888Starz w Polsce

Ogólna charakterystyka oprogramowania. Jakie funkcje posiada aplikacja. Lista zalet i wad. Dlaczego 888starz apk jest wygodniejsze dla graczy z Polski. Bonus za zainstalowanie aplikacji.