Aplikacje mobilne dedykowane programom lojalnościowym – co należy wiedzieć?

aplikacje, internet, marketing

aplikacje mobilne

Aplikacje mobilne a stałe zagościły w naszej codzienności. Większość firm je posiada, umożliwiając swoim użytkownikom łatwiejszy dostęp do internetowych społeczności, programów lojalnościowych, śledzenia przesyłek, tworzenia lub edytowania treści. Jednak jaka jest ich historia? Kiedy powstała pierwsza aplikacja mobilna i do jakich działań z punktu widzenia sprzedaży można ją wykorzystać?

Krótka historia aplikacji mobilnych

W 1984 roku firma Psion z Wielkiej Brytanii wprowadza na rynek Psion Organizer, pierwszy na świecie komputer kieszonkowy, posiadające pierwsze, niezwykle proste aplikacje – kalkulator i zegar. Wraz z rozwojem urządzeń mobilnych coraz popularniejsze stawały się także aplikacja, włączając w to gry, tak jak słynny i legendarny już Wąż (ang. Snake) czy Tetris. Kolejni giganci technologiczni prześcigali się, tworząc coraz bardziej zaawansowane urządzenia. Popularność telefonów komórkowych wciąż rosła, a dziś nie wyobrażamy sobie bez nich codzienności. Wielu z nas nie wyobraża jej sobie również bez ulubionych aplikacji.

Użycie aplikacji mobilnych w programach lojalnościowych

Aplikacje mobilne można wykorzystywać również jako narzędzie sprzedażowe. Większość z nich jest tworzona z myślą o osobach w wieku 26-65 lat. Jaki jest cel tworzenia takich aplikacji? Tworzenie więzi z użytkownikiem i oferowanie mu wygody – wszystkie informacje na temat sklepu, firmy, obecnych promocji, dostępnych kuponów rabatowych, punktów lojalnościowych, jakie do tej pory zebrał, ma w jednym miejscu. Dzięki czemu chętniej częściej z takich aplikacji korzysta.  

Co zawierają aplikacje?

Aplikacje programów lojalnościowych dzielą się na dwa rodzaje. Są takie będące jedynym medium realizacji programu lojalnościowego, to znaczy właściciel aplikacji nie umożliwia uczestnictwa w programie w inny sposób (Lidl Plus). Są również aplikacje, które są jednym z wielu mediów, które klient może dobrowolnie wybrać, chcąc zostać częścią programu lojalnościowego – oprócz tego można partycypować używając karty klienta lub logując się na stronę przez przeglądarkę.

Jakie funkcje mogą posiadać aplikacje programów lojalnościowych?

  • Saldo punktów,
  • historia zakupów,
  • geolokalizacja punktów sprzedaży,
  • platforma zamówień online,
  • e-płatności,
  • moduł grywalizacyjny i promocyjny (wirtualne zdrapki, wirtualne naklejki),
  • czytnik cen,
  • lista zakupów.

Funkcje są zależne od profilu działalności firmy. W żadnej z aplikacji nie znajdują się wszystkie wymienione wyżej funkcje.

materiał zewnętrzny

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

Storytel ciekawostki

Storytel ciekawostki

Storytel to platforma streamingowa oferująca audiobooki, ebooki oraz podcasty. Umożliwia użytkownikom słuchanie i czytanie książek na żądanie w ramach miesięcznego abonamentu. Na jakich urządzeniach można korzystać z aplikacji Storytel?

TikTok ciekawostki

TikTok ciekawostki

TikTok to platforma społecznościowa stworzona przez chińską firmę ByteDance w 2016 roku pod nazwą Douyin, która pozwala użytkownikom na tworzenie, oglądanie i udostępnianie krótkich filmów wideo. Dlaczego TikTok stał się tak popularny?

Tidal ciekawostki

Tidal ciekawostki

Tidal to norwesko-amerykański serwis umożliwiający słuchanie wybranej muzyki w wysokiej jakości. W 2015 roku Tidal stał się własnością przedsiębiorstwa Project Panther Ltd., której właścicielem jest amerykański raper Jay-Z.