Aplikacje mobilne dedykowane programom lojalnościowym – co należy wiedzieć?

aplikacje, Internet, marketing

aplikacje mobilne

Aplikacje mobilne a stałe zagościły w naszej codzienności. Większość firm je posiada, umożliwiając swoim użytkownikom łatwiejszy dostęp do internetowych społeczności, programów lojalnościowych, śledzenia przesyłek, tworzenia lub edytowania treści. Jednak jaka jest ich historia? Kiedy powstała pierwsza aplikacja mobilna i do jakich działań z punktu widzenia sprzedaży można ją wykorzystać?

Krótka historia aplikacji mobilnych

W 1984 roku firma Psion z Wielkiej Brytanii wprowadza na rynek Psion Organizer, pierwszy na świecie komputer kieszonkowy, posiadające pierwsze, niezwykle proste aplikacje – kalkulator i zegar. Wraz z rozwojem urządzeń mobilnych coraz popularniejsze stawały się także aplikacja, włączając w to gry, tak jak słynny i legendarny już Wąż (ang. Snake) czy Tetris. Kolejni giganci technologiczni prześcigali się, tworząc coraz bardziej zaawansowane urządzenia. Popularność telefonów komórkowych wciąż rosła, a dziś nie wyobrażamy sobie bez nich codzienności. Wielu z nas nie wyobraża jej sobie również bez ulubionych aplikacji.

Użycie aplikacji mobilnych w programach lojalnościowych

Aplikacje mobilne można wykorzystywać również jako narzędzie sprzedażowe. Większość z nich jest tworzona z myślą o osobach w wieku 26-65 lat. Jaki jest cel tworzenia takich aplikacji? Tworzenie więzi z użytkownikiem i oferowanie mu wygody – wszystkie informacje na temat sklepu, firmy, obecnych promocji, dostępnych kuponów rabatowych, punktów lojalnościowych, jakie do tej pory zebrał, ma w jednym miejscu. Dzięki czemu chętniej częściej z takich aplikacji korzysta.  

Co zawierają aplikacje?

Aplikacje programów lojalnościowych dzielą się na dwa rodzaje. Są takie będące jedynym medium realizacji programu lojalnościowego, to znaczy właściciel aplikacji nie umożliwia uczestnictwa w programie w inny sposób (Lidl Plus). Są również aplikacje, które są jednym z wielu mediów, które klient może dobrowolnie wybrać, chcąc zostać częścią programu lojalnościowego – oprócz tego można partycypować używając karty klienta lub logując się na stronę przez przeglądarkę.

Jakie funkcje mogą posiadać aplikacje programów lojalnościowych?

  • Saldo punktów,
  • historia zakupów,
  • geolokalizacja punktów sprzedaży,
  • platforma zamówień online,
  • e-płatności,
  • moduł grywalizacyjny i promocyjny (wirtualne zdrapki, wirtualne naklejki),
  • czytnik cen,
  • lista zakupów.

Funkcje są zależne od profilu działalności firmy. W żadnej z aplikacji nie znajdują się wszystkie wymienione wyżej funkcje.

materiał zewnętrzny

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

September Core Update 2022 – co się zmieniło?

September Core Update 2022 – co się zmieniło?

Aktualizacje algorytmów wprowadzanych przez Google mają na celu podwyższenie jakości wyników wyszukiwania – do użytkowników wyszukiwarki ma docierać wartościowa treść, którą rzeczywiście chcieli znaleźć. Tak też stało się w we wrześniu. To wtedy wdrożono September Core Update 2022 – aktualizację algorytmu, która może znacząco wpłynąć na ruch na stronie.

Inwestycja w gadżety firmowe – dlaczego to dobry pomysł i jak wpływa na relacje z klientami

Inwestycja w gadżety firmowe – dlaczego to dobry pomysł i jak wpływa na relacje z klientami

Widoczny od kilku lat intensywny rozwój marketingu elektronicznego spowodowany jest powszechnym dostępem do Internetu oraz ogromnym potencjałem reklamowym, jaki niesie ze sobą to medium. W związku z tym, tradycyjne formy marketingu straciły nieco na popularności. Niemniej jednak, nadal wpływają one bardzo pozytywnie na relacje w biznesie. A jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamowania naszych towarów bądź usług są gadżety firmowe. Każdy przedsiębiorca decydujący się na otworzenie swojego biznesu jest w pełni świadomy obowiązków, z którymi będzie musiał mierzyć się na co dzień. A jednym z nich jest opracowanie skutecznej strategii marketingowej, adekwatnej do wysokości dostępnego budżetu. Elementem takiej strategii zdecydowanie wartym uwagi są gadżety firmowe. Takie artykuły promocyjne produkowane są masowo za niewielkim kosztem, a badania pokazują, że koszt ten zwraca się nawet z nawiązką.

Gadżety ekologiczne – prężnie rozwijająca się gałąź branży reklamowej

Gadżety ekologiczne – prężnie rozwijająca się gałąź branży reklamowej

Ekologia oraz zrównoważony rozwój w przedsiębiorstwach to coraz popularniejszy temat umożliwiający kształtowanie znacznie lepszych wyników sprzedażowych, ale naturalnie po pewnej optymalizacji. Gadżety ekologiczne odgrywają bardzo ważną rolę w promocji przedsięwzięć EKO i zachęcają grupy docelowe do testowania produktów lub usług. Dlaczego gadżety ekologiczne to tak szybko rozwijająca się pozycja w branży reklamowej? Jakie zyski przynoszą przedsiębiorstwom nastawionym na zrównoważony rozwój? Czy faktycznie podnoszą wyniki sprzedażowe? Poniżej kilka praktycznych wyjaśnień.

Jak zrobić plakat reklamowy, aby przyciągał uwagę odbiorców?

Jak zrobić plakat reklamowy, aby przyciągał uwagę odbiorców?

Marketing jest dynamiczną dziedziną. Jeszcze kilkanaście lat wstecz reklama bazowała w dużej mierze na tradycyjnych nośnikach tj. broszury i ulotki. W dzisiejszych czasach skupia się głównie na mediach społecznościowych i świecie wirtualnym. W dobie rozwoju pewne formy reklamy pozostają jednak kluczowe. Wśród nich znajduje się plakat reklamowy. Jak zaprojektować go, aby stał się atrakcyjny dla odbiorcy?