Aplikacje mobilne dedykowane programom lojalnościowym – co należy wiedzieć?

aplikacje, internet, marketing

aplikacje mobilne

Aplikacje mobilne a stałe zagościły w naszej codzienności. Większość firm je posiada, umożliwiając swoim użytkownikom łatwiejszy dostęp do internetowych społeczności, programów lojalnościowych, śledzenia przesyłek, tworzenia lub edytowania treści. Jednak jaka jest ich historia? Kiedy powstała pierwsza aplikacja mobilna i do jakich działań z punktu widzenia sprzedaży można ją wykorzystać?

Krótka historia aplikacji mobilnych

W 1984 roku firma Psion z Wielkiej Brytanii wprowadza na rynek Psion Organizer, pierwszy na świecie komputer kieszonkowy, posiadające pierwsze, niezwykle proste aplikacje – kalkulator i zegar. Wraz z rozwojem urządzeń mobilnych coraz popularniejsze stawały się także aplikacja, włączając w to gry, tak jak słynny i legendarny już Wąż (ang. Snake) czy Tetris. Kolejni giganci technologiczni prześcigali się, tworząc coraz bardziej zaawansowane urządzenia. Popularność telefonów komórkowych wciąż rosła, a dziś nie wyobrażamy sobie bez nich codzienności. Wielu z nas nie wyobraża jej sobie również bez ulubionych aplikacji.

Użycie aplikacji mobilnych w programach lojalnościowych

Aplikacje mobilne można wykorzystywać również jako narzędzie sprzedażowe. Większość z nich jest tworzona z myślą o osobach w wieku 26-65 lat. Jaki jest cel tworzenia takich aplikacji? Tworzenie więzi z użytkownikiem i oferowanie mu wygody – wszystkie informacje na temat sklepu, firmy, obecnych promocji, dostępnych kuponów rabatowych, punktów lojalnościowych, jakie do tej pory zebrał, ma w jednym miejscu. Dzięki czemu chętniej częściej z takich aplikacji korzysta.  

Co zawierają aplikacje?

Aplikacje programów lojalnościowych dzielą się na dwa rodzaje. Są takie będące jedynym medium realizacji programu lojalnościowego, to znaczy właściciel aplikacji nie umożliwia uczestnictwa w programie w inny sposób (Lidl Plus). Są również aplikacje, które są jednym z wielu mediów, które klient może dobrowolnie wybrać, chcąc zostać częścią programu lojalnościowego – oprócz tego można partycypować używając karty klienta lub logując się na stronę przez przeglądarkę.

Jakie funkcje mogą posiadać aplikacje programów lojalnościowych?

  • Saldo punktów,
  • historia zakupów,
  • geolokalizacja punktów sprzedaży,
  • platforma zamówień online,
  • e-płatności,
  • moduł grywalizacyjny i promocyjny (wirtualne zdrapki, wirtualne naklejki),
  • czytnik cen,
  • lista zakupów.

Funkcje są zależne od profilu działalności firmy. W żadnej z aplikacji nie znajdują się wszystkie wymienione wyżej funkcje.

materiał zewnętrzny

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

14 ciekawostek o aplikacji WhatsApp

14 ciekawostek o aplikacji WhatsApp

WhatsApp to mobilna aplikacja dla smartfonów do komunikacji internetowej. Stworzona została 24 lutego 2009 roku przez Jana Kouma i Briana Actona. Jakie są główne funkcje WhatsApp?

12 ciekawostek o usłudze Gmail

12 ciekawostek o usłudze Gmail

Gmail jest największą usługą e-mail na świecie. Jakie są główne funkcje Gmaila? Ilu ma użytkowników? Jaki jest limit wielkości przesyłanych plików w załączniku?

Drukarki Termotransferowe – Kluczowa Technologia Dla Biznesu

Drukarki Termotransferowe – Kluczowa Technologia Dla Biznesu

W dzisiejszym artykule przyjrzymy się drukarkom termotransferowym, które odgrywają kluczową rolę w procesie etykietowania i znakowania produktów. Przedstawimy również kilka popularnych modeli dostępnych w sklepie internetowym LaGraf.com.pl, które pomogą w efektywnym zarządzaniu produkcją i magazynem.

Kalki termotransferowe: Jak wykorzystać je w promocji twojego produktu

Kalki termotransferowe: Jak wykorzystać je w promocji twojego produktu

Kalki termotransferowe stanowią innowacyjne narzędzie w świecie marketingu i promocji produktów. Dzięki swojej wszechstronności i efektywności, kalki te oferują unikalne możliwości dla firm pragnących wyróżnić swoje produkty na rynku. W tym artykule omówimy, jak można wykorzystać kalki termotransferowe do promocji produktów i jakie korzyści przynoszą one w kontekście marketingowym.