Jak sprawdzić, na której pozycji w Google wyświetla się moja strona?

firmy internetowe, porady

pozycja strony w Google

Dziś to Internet jest miejscem, gdzie większość z nas szuka produktów i usług. Z tego względu dla wielu firm pozycjonowanie stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowej. Jego efekty trzeba jednak wciąż analizować i trzymać rękę na pulsie w razie jakichkolwiek wahań – a te zdarzają się nierzadko. Bez wątpienia zdecydowanie najważniejszym czynnikiem, gdy mowa o SEO, jest pozycja strony w wyszukiwarce. Jak ją sprawdzić?

Co to właściwie jest pozycja strony w Google?

To po prostu jej miejsce na konkretne zapytanie w wyszukiwarce. Musisz jednak mieć na uwadze, że na wyniki wyszukiwania składają się nie tylko tradycyjne linki, ale także płatne reklamy, newsy z portali informacyjnych wyniki z map, grafiki oraz filmy. 

Rzadko zdarza się, że na jedną frazę wyświetlą się wszystkie z nich, jednak istnieje taka możliwość. Warto również zdawać sobie sprawę, że wyniki sponsorowane czy wyniki z Google Maps zawsze będą wyświetlać się najwyżej.

W tym artykule skupimy się na najbardziej podstawowych, czyli organicznych, darmowych wynikach wyszukiwania. To właśnie na nie możesz wpłynąć podejmując działania SEO.

Na początek sprawdź, czy Twoja strona w ogóle wyświetla się w Google

Czyli, czy została zaindeksowana. Jeżeli dopiero zaczynasz pozycjonować swoją stronę, największe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji będą mieć frazy zawierające nazwę Twojej firmy. Czy już tak jest? Najłatwiej to sprawdzić, korzystając z darmowego narzędzia Google Search Console, o którym więcej napiszemy później.

Istnieją oczywiście mniej angażujące sposoby. Swoją pozycję w Google sprawdzisz wpisując nazwę firmy w wyszukiwarkę. Docelowo powinna się ona znaleźć na pierwszej pozycji, jednak na początkowym etapie pierwsze miejsca mogą zajmować wyniki z mediów społecznościowych.

Dla pewności możesz użyć operatora site: wraz z nazwą domeny, np. site:nazwastrony.pl. Dzięki temu zobaczysz przykładowe wyniki dla zaindeksowanych adresów URL Twojej firmy.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Narzędzia

Najlepszym i najszybszym sposobem na sprawdzenie pozycji w Google jest skorzystanie z powszechnie dostępnych narzędzi. Oto kilka propozycji:

Google Search Console

Google Search Console to darmowe narzędzie, które pozwoli Ci przeanalizować pozycję strony na dowolne słowo kluczowe. Jest ono niezbędne dla osób poważnie zajmujących się pozycjonowaniem – to skarbnica informacji o technicznym stanie witryny.

Wróćmy jednak do głównej tematyki artykułu. W Google Search Console sprawdzisz nie tylko aktualną pozycję, ale także zobaczysz, jak kształtowała się ona w wybranym przez Ciebie okresie. Co ważne, przeanalizujesz w nim też średni CTR (współczynnik klikalności) dla danego wyniku.

Proste, darmowe narzędzie do sprawdzania pozycji

Jeśli nie szukasz kompleksowego narzędzia, a chcesz po prostu szybko i łatwo sprawdzić aktualną pozycję swojej strony, polecamy program SERPBOT. Po kliknięciu w przycisk “Free SERP check” przejdziesz do prostego panelu, w którym w wyznaczonym miejscu wystarczy wpisać interesującą Cię frazę. Wprowadź jeszcze adres swojej strony i pamiętaj o podaniu prawidłowego regionu wyszukiwania. Po kilku sekundach Twoim oczom ukażą się aktualne pozycje Twojej witryny.

Miej na uwadze, że SERPBOT to również świetne narzędzie do analizy pozycji konkurencji.

Narzędzia do monitoringu pozycji

Narzędzi do monitoringu pozycji jest na rynku naprawdę wiele. Jako przykłady możemy wymienić SeoStation lub STAT4SEO. Oba są płatne, jednak zapewniamy, że będą to dobrze zainwestowane pieniądze.

Dzięki tego typu narzędziom możesz wybrać interesujące Cię frazy, których pozycje będą one monitorować i aktualizować – każdego dnia. Unikniesz w ten sposób codziennego ręcznego wpisywania słów kluczowych i sprawdzania spadków i wzrostów. Wszystko będziesz miał podane na przysłowiowej tacy w formie przejrzystego raportu. 

Co ważne, narzędzia do monitoringu mają zazwyczaj funkcje wysyłania alertów mailowych w razie gwałtownych odchyleń w pozycjach Twojej strony. 

Ręczne sprawdzanie pozycji strony w Google

Jeżeli sprawdzasz pozycję swojej strony, po prostu wpisując jej nazwę w wyszukiwarkę, musisz uważać na pewne pułapki. Jeśli zdarza Ci się często klikać w dane wyniki wyszukiwania, Google może wyświetlać je wyżej. Pamiętaj także, że wyszukiwarka bierze pod uwagę Twoją lokalizację.

Dlatego zawsze sprawdzaj pozycję w ten sposób w oknie Incognito. Musisz jednak liczyć się z tym, że i ta metoda nie daje stuprocentowej pewności. (Prawie) Niezawodne są tylko niezależne narzędzia, które wymieniliśmy powyżej.

Co daje wysoka pozycja w Google?

Nie bez powodu między firmami toczy się zaciekła walka o pozycje w Google. Ruch z organicznych wyników wyszukiwania ma bowiem bezpośrednie przełożenie na zyski firmy. Kalkulacja jest prosta: Im wyższa pozycja, tym więcej potencjalnych klientów. 

Na koniec zostawiliśmy jeszcze jedną wskazówkę. By osiągnąć maksymalne korzyści z wysokich pozycji w Google, warto zoptymalizować meta title i meta description. Zachęcający opis na pewno sprawi, że więcej użytkowników kliknie w link prowadzący do Twojej strony. Pamiętaj również, że CTR jest jednym z czynników rankingowych Google.

Powodzenia!

Polecane kategorie:

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

System NoFrost w lodówkach oraz jego zalety i wady

System NoFrost w lodówkach oraz jego zalety i wady

Zanim systemy NoFrost rozpowszechniły się w lodówkach i chłodziarkach, to ich ścianki przypominały igloo. Już kilkumilimetrowa warstwa szronu nie tylko zmniejszała dostępne wewnątrz miejsce, ale dodatkowo powodowała zwiększone zapotrzebowanie na energię. A pozbyć się jej można było wyłącznie poprzez rozmrażanie, co szczególnie latem nie było wygodnym rozwiązaniem, a niekiedy kończyło się nawet koniecznością wyrzucenia niektórych produktów żywnościowych. Obecnie coraz większa ilość urządzeń jest wyposażona w ten system, warto zatem wiedzieć, czym się on charakteryzuje i jakie ma zalety i wady.

Jaki certyfikat zdać po kursie angielskiego online?

Jaki certyfikat zdać po kursie angielskiego online?

Wielu osobom nauka języka angielskiego jest potrzebna do celów prywatnych lub biznesowych. Chcemy móc porozumieć się podczas wyjazdów, spotkań zawodowych, urlopów i konferencji. Jednakże dochodząc do pewnego poziomu zaawansowania, warto zastanowić się, czy nie pokusić się o zdanie jednego z wielu dostępnych egzaminów językowych, gdyż może to nie tylko potwierdzić nasze umiejętności, ale także dać nam możliwość awansu zawodowego lub wybrania nowej ścieżki kariery. Oto jakie certyfikaty możemy zdawać po kursie angielskiego online.

Reklama firmy na targach – jak przyciągnąć uwagę?

Reklama firmy na targach – jak przyciągnąć uwagę?

Targi, eventy branżowe oraz spotkania z absolwentami szkół. To doskonały sposób zarówno, aby zdobyć kontrahentów, nowych pracowników, jak i zareklamować swoją firmę. Dobrym sposobem jest wybranie się na takie targi czy spotkania. Jednak sama obecność nie wystarczy – trzeba jeszcze zwrócić na siebie uwagę. Jak to zrobić? Przeczytaj i sprawdź.

Stacja pary – jak wybrać skuteczny model?

Stacja pary – jak wybrać skuteczny model?

A więc jesteś zdecydowany na zakup stacji pary, masz odłożony budżet, ale ciągle się wahasz jaki model wybrać? Jeżeli jesteś w takiej sytuacji, to poniżej podpowiadamy na co zwrócić uwagę aby znaleźć dobry model. Z pomocą często przychodzą strony zawierające ranking stacji pary, ale one też opierają się na kilku kluczowych parametrach.