Dobre praktyki w stacjonarnym sklepie odzieżowym

odzież, porady, praca, wystrój wnętrz

sklep odzieżowy

Biorąc pod uwagę historię handlu, projektowanie wnętrz sklepowych jest stosunkowo młodą praktyką. Wyewoluowało wraz z rozwojem marketingu, kiedy producenci i sprzedawcy zrozumieli, że samo stworzenie produktu zaspokajającego podstawowe potrzeby nabywcy może nie wystarczyć, by w dobie rosnącej konkurencji oczarować konsumenta. Podaż zaczęła przewyższać popyt, produkty, usługi, a w końcu także miejsca ich oferowania zaczęły bić się o uwagę klienta. Tak powstał współczesny merchandising, zwany sztuką ekspozycji towaru, a w szerszym ujęciu całej przestrzeni handlowej. Co szczególnego ma do zaoferowania odzieżowym sklepom stacjonarnym?

Piękni od frontu

Projektowanie wnętrz sklepowych trzeba rozpocząć już od miejsca, w którym klient stawia pierwszy krok na ścieżce zakupowej – a więc od witryny. Według szacunków, konsument ma z nią kontakt średnio przez 3 do 7 sekund. To niewiele czasu, by przykuć jego uwagę. Dlatego na tak zwanej „wystawie” muszą znaleźć się najlepsze produkty lub te, które są wysoko przecenione (z wysokością przecen nie można jednak przesadzać – te powyżej 60-70% wzbudzają w klientach podejrzliwość). Merchandising podpowiada nam ponadto, że ekspozycja ubrań na witrynie powinna zmieniać się mniej więcej co dwa tygodnie (szansa na zadziałanie efektu nowości).

Kolejnym elementem atrakcyjnego „frontu” sklepu jest strefa wejścia. Jeśli zachęciliśmy klienta, by w ogóle wszedł do środka, to już sporo – ale do zakupu wciąż daleko. Wpierw następuje weryfikacja tego, co było widziane na wystawie. W następnej chwili klient decyduje, czy odpowiada to jego gustom i potrzebom, a co za tym idzie – czy jest sens wejść dalej i rozejrzeć się po sklepie. Dlatego też projektowanie wnętrz sklepowych w strefie wejścia zakłada istnienie wielu „zachęcaczy” w postaci nowości, rabatów, bestsellerów lub produktów wysokomarżowych.

Przestrzeń dobrze zaaranżowana

Na nic jednak nie zdadzą się sztuczki przy witrynie, jeśli wewnątrz klient poczuje się zagubiony. Dlatego przestrzeń sklepu musi zostać tak zorganizowana, by każdy poszukujący konkretnego produktu czuł się w niej możliwie jak najbardziej komfortowo. Ustawienie mebli tak, by łatwo było między nimi przejść, atrakcyjna, przejrzysta i logiczna ekspozycja towaru, wydzielone strefy odpoczynku, duże przymierzalnie, półki na wysokości oczu klienta – to jedne z podstawowych cech skutecznego merchandisingu.

Uwiedź zmysłami

Marketingowcy już od dawna wiedzą, że działanie na większa liczbę zmysłów odbiorcy zwiększa szanse na sprzedaż. Dlatego dziś już nie tylko eksperymentuje się ze światłem (dobre doświetlenie całej oferty, ale najbardziej tej wysokomarżowej, stosowanie barwy światła wzmacniającej atrakcyjność poszczególnych kolorów), ale także z muzyką (dobrana do charakteru marki sklepu i jej asortymentu, zachęcająca do pozostania w sklepie), a nawet zapachem (tzw. aromamarketing). Możliwości jest wiele, ale trzeba pamiętać, że wszystkie te działania muszą być ze sobą spójne.

Widoczność przy finalizacji

A co mówi nam profesjonalne projektowanie wnętrz sklepowych na etapie finalizowania zakupu? Kiedy klient ma już w dłoni produkt, którym jest zainteresowany, trzeba zadbać o to, by nic nie rozproszyło go i nie zniechęciło do kupna. Dlatego przymierzalnie i kasy muszą być dobrze widoczne, atrakcyjnie urządzone i zawierać wszystkie elementy pozwalające wygodnie przymierzyć i nabyć towar. Merchandising zachęca również do umieszczania w pobliżu kas drobnych produktów impulsowych.

Polecane kategorie:

Anatomia
anatomia


Kosmos
kosmos


Ssaki
ssaki


Owoce
owoce

Odmulacz do akwarium – sprawdź, co musisz o nim wiedzieć!

Odmulacz do akwarium – sprawdź, co musisz o nim wiedzieć!

Akwarium, to wbrew pozorom obowiązki. Niestety – ani naturalna roślinność, ani obecność glonojadów nie zapewnią doskonale czystej wody przez długi czas. Konieczne będą systematyczne czyszczenie i zastosowanie praktycznych rozwiązań. Do tych ostatnich bez wątpienia należy odmulacz do akwarium. Jak działa, jak prawidłowo go używać i jaki kupić? Sprawdzamy!

Dobre praktyki w stacjonarnym sklepie odzieżowym

Dobre praktyki w stacjonarnym sklepie odzieżowym

Biorąc pod uwagę historię handlu, projektowanie wnętrz sklepowych jest stosunkowo młodą praktyką. Wyewoluowało wraz z rozwojem marketingu, kiedy producenci i sprzedawcy zrozumieli, że samo stworzenie produktu zaspokajającego podstawowe potrzeby nabywcy może nie wystarczyć, by w dobie rosnącej konkurencji oczarować konsumenta. Podaż zaczęła przewyższać popyt, produkty, usługi, a w końcu także miejsca ich oferowania zaczęły bić się o uwagę klienta. Tak powstał współczesny merchandising, zwany sztuką ekspozycji towaru, a w szerszym ujęciu całej przestrzeni handlowej. Co szczególnego ma do zaoferowania odzieżowym sklepom stacjonarnym?

Czy lepiej kupić urządzenie wielofunkcyjne zamiast drukarki?

Czy lepiej kupić urządzenie wielofunkcyjne zamiast drukarki?

Każdy kto staje przed wyzwaniem jakim jest zakup drukarki zastanawia się czy lepiej kupić drukarkę jako pojedyncze urządzenie czy może lepiej postawić na urządzenie wielofunkcyjne w postaci drukarki, skanera i kopiarki. W niniejszym artykule przyjrzymy się temu tematowi i sprawdzimy jakie są wady i zalety urządzeń wielofunkcyjnych.

Alergia wziewna: objawy i zwalczanie domowymi sposobami

Alergia wziewna: objawy i zwalczanie domowymi sposobami

Część roku, kiedy natura budzi się do życia to wiosna. Na drzewach pojawiają się pąki, trawa odżywa, a do gniazd powracają ptaki. Wiosna to też jeden z najbardziej nielubianych przez alergików okresów w całym roku. Pylą wtedy drzewa, trawy, grzyby… Jak radzić sobie z objawami alergii wziewnej? Jak zwalczać je domowymi sposobami? Przeczytacie o tym w poniższym artykule.